بازاریابی اینترنتی

مشاوره بازاریابی و تبلیغات اینترنتی
با پیشرفت کردن اینترنت، هر روزه صدها کسب‌وکار آنلاین در سرتاسر جهان به‌وجود می‌آید . برخی از این کسب‌وکارها می‌تواند در بازار رقابتی امروزه مقاومت کند و به یکی از بهترین کسب‌وکارها در راستای فعالیت خود مبدل شود اما تعداد زیادی از این کسب و کارها هم به خاطر تصمیم‌های اشتباه از با شکست مواجه می شود.
امروزه بیشتر از هفتاد درصد نیازهای اولیه افراد از طریق موتورهای جست‌وجو تامین می‌شود؛ به‌طوری که که اگر جست‌وجو وجود نداشت، هرگز نت اینقدر پیشرفت نمی‌کرد. اینجاست که به اهمیت بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو پی میبریم و این که بتوانیم در رتبه‌های بالای موتور جست‌وجوی گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو حضور موثر داشته باشیم و رتبه خود را افزایش دهیم، که این امر می‌تواند باعث افزایش درآمد و افزایش فروش در مجموعه شما شود.
اینجاست که به اهمیت حضور یک مشاور خبره در زمینه فروش اینترنتی پی برده می شود؛ مشاوری که بتواند در زمینه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی به شما کمک کند، و کاملا می داند که چه چیزی برای کسب‌وکار شما مهم تر است و بتواند با استفاده از توانایی‌هایی که دارد، به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک کند. در تصمیم‌گیری‌های مهم در کنار شما بماند و بتواند گام های مهم در زمینه تجارت اینترنتی را برنامه‌ریزی کند.
در این قضیه شکی نیست که بازاریابی اینترنتی یک مرحله زمان بر و پیچیده است؛ به‌طوری که باید آن را به طور مداوم انجام داد و برایش استراتژی تعیین کرد و تکنیک‌های مختلف را امتحان کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. موتور جست‌وجویی همانند گوگل، در سال بیش از 500 بار الگوریتم‌های خودش را دائم تغییر می‌دهد؛ به همین خاطر متخصصین بازاریابی اینترنتی باید در لبه تکنولوژی قدم بردارند و آخرین تغییرات صنعت بازاریابی اینترنتی را بررسی و تغییرات مورد نیاز را در وبسایت مشتریانشان ایجاد کنند.
موتور جستجوی گوگل این توانایی را دارد که، انواع مختلف مشتریان اینترنتی را به سمت وبسایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی روانه کند. گوگل در حال حاضر حاکم مطلق موتورهای جستجوی اینترنتی‌ است. بنابراین ارزش آن را دارد که تمامی ترفندهای کار با موتور جستجوی گوگل را فرا بگیرید و بدانید که کدام روش ها در حال حاضر بیشترین نتیجه را به همراه دارد و کدام روش ها باعث از دست دادن وقت و هزینه هستند.

اگر شما هم یکی از فروشندگان اینترنتی هستید و این شش قانون را برای موفقیت کارتان رعایت نکنید، احتمالا در این مسیر با شکست مواجه می شوید.
در دنیایی که تکنولوژی حرف اول را می زند، تصمیم گرفتن درباره اینکه کدام روش برای پوشش یک برند اصیل و ضمانت فروش آن موثرترین است کاری بسیار سخت است.
این تصمیم یک کار مهم و حیاتی برای یک فروشنده و بازاریاب اینترنتی است، یعنی کسی که می خواهد تجارت خود را از طریق اینترنت رشد دهد.
1- از اهمیت وقت و زمان خود مطلع باشید و کنترل آن را در دست بگیرید: اگر از ارزش زمان خود آگاه باشید طبق برنامه خود جلو رفته و اجازه نمی دهید که حتی خودتان باعث اتلاف وقت شوید چه برسد به افراد دیگر.
زمان بندی برنامه خود را ثبت کرده و در صورت امکان با شخصی مشورت کنید تا متوجه اولویت ها شوید ولی هیچگاه به خود اجبار نکنید.

2- وظایف خود را به طور واضح و روشن بدانید
اگر شما در فرآیند ارتقاء دادن به وب سایت خود نقش دارید، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که تمام تمرکز خود را روی همین موضوع گذاشته و کارهای دیگر را واگذار می کنید.
این نکته مهم است که شما این کار را برای خودتان انجام می دهید یا برای یک مشتری، اگر به عنوان پیمانکار برای یک مشتری این کار را متقبل شدید، قبل از اینکه مراحل کار ارتقاء سایت را شروع کنید، به صورت مختصر به مشتری خود، نحوه ارتقاء دادن یک محصول از طریق پک های های چندگانه مثل تبلیغات آنلاین، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و … را توضیح دهید. مشتری شما باید این را بداند که شما چطور از طریق آشنایی ها و مهارت های خود با پلتفرم های گوناگون، می توانید مصرف کنندگان را به سمت فروش محصولات اینترنتی هدایت کنید.

3- توانایی ها و مهارت های خود را به کار گیرید :
در تجارت اینترنتی، تمام ابزارهای رسانه ای برای تبلیغات در قابل دسترسی هستند. برای جا انداختن کردن برند خود، از اهداف رسانه ای مثل تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند گوگل و سئو بهره ببرید. همینطور از تبلیغات چاپی برای هماهنگ کردن و همگام سازی با تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. استفاده از این روش، یک فرآیند پیشرفت همیشگی را فراهم می کند.
زمانی که شما تبلیغات خود را شروع می کنید باید به طور مداوم بررسی کنید کدام روش ها برای شما بازخورد بیشتری دارد و کدام روش ها را باید دیگر ادامه ندهید، به این آزمون و خطاها همچنان ادامه دهید تا نتیجه لازم را از کارتان بگیرید. یکی از قسمتهای مهم برای تبدیل شدن به یک فروشنده آنلاین، داشتن معیارهای مهم در زمینه موفقیت ها و شکست ها می باشد. در این صورت، شما می توانید از این اتفاقات تجربه کافی را کسب کرده و با کمک آن ها، آینده کسب و کار خود را پیشرفت دهید.
4- خلاقیت خود را به کار برید :
شما باید برند مورد علاقه خود و مخاطبین خود را به خوبی شناسایی کنید. احتمالا مشتریان شما مشتاق به شرکت کردن در فرآیندهای تجارت اینترنتی باشند. با این تعریف، با توجه به ظرفیت های مشتریان، شما می توانید از خلاقیت خود برای بوجود آمدن کمپین های موفق تر استفاده کنید. کمپین هایی که به دلیل خلاقیت های شما، بیش از پیش توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و باعث می شود مشتریان را بیشتر می کند و در آخر، فروش و موفقیت بیشتری برای کمپین شما به ارمغان می آورد.
موفق ترین کمپین های موفق در دنیای تجارت اینترنتی آن دسته هستند که توجه شما را بدون فریب کاری و زیاده گویی (ریاکاری) به خود متوجه می سازد.
رفتارها و ارزش های مشتریان در طی زمان مدام در حال تغییر است، پس در نتیجه یکی از بزرگترین بخش های کار شما شناسایی علایق، رفتارها و الگوهای خرید مشتریان است. این کار به شما کمک می کند تا دریابید برای چه کسانی بازاریابی می کنید و باعث می شود تا تجارت شما به رابطه بهتر مشتریان با کمپین های تجارت اینترنتی منجر شود.

5- برندهای مهم حوزه فعالیت خود را بشناسید
وضعیت برندهای مهم و قابل اعتماد را شناسایی کنید و مانند یک دانشجو از موفقیت های آن ها درس بگیرید.
شما می توانید از ایده های این برندها را الگوبرداری کرده و از آن ها به منظور بهبود بخشیدن به فعالیت های سازمان یا مشتریان خود استفاده بهینه را ببرید. همیشه خلاقیت ها، در بین گروه هایی که با یکدیگر کار می کنند بوجود می آیند. پس بهتر است از دیدگاه جمعی یک برند معتبر و پایدار به منظور ایجاد فرآیندهای موفقیت آمیز برای برندهای خود بهره ببرید.

6- از رسانه های اجتماعی استفاده کنید :
یکی از جدیدترین و بهترین راه های محبوب کردن برند رسانه های اجتماعی (در کنار ایمیل ها) شما هستند.
رسانه های اجتماعی زمانی مفید هستند که شما حساب های کاربری با دنبال کنندگان زیادی در توئیتر، اینستاگرام ،فیسبوک و … داشته باشید. مهارت اینترنتی خود را با کمک هر کدام از این رسانه ها زیاد کنید تا با این کار محصولات خود را از این طریق به صورت خلاقانه به مشتریان معرفی کرده باشید.

در فیس بوک، سرتیترهای خبری مهم و خلاقانه را پست کنید. این کار کمک می کند تا خوانندگان به کلیک کردن روی لینک ها و رجوع به وب سایت شما هدایت شوند. این کار در بین تجار اینترنتی به طعمه کلیکی شناخته شده است. این نکته بسیار مهم است که این روش زمانی نتیجه لازمه را خواهد داشت که توضیحاتی که در مورد محصول داده اید مطابق با محصول باشد در غیر اینصورت با شکست مواجه می شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *